Recenzia: Tales of the City

Text: Jakub Kováč  / Foto: Netlix

Archívny text sme prvý raz publikovali v čísle Zima 2019.

Tales of the City sa vracia na obrazovky televíznej stanice NEFTLIX. Seriál je adaptáciou knižných mini príbehov z pera Armisteada Maupina. Dej seriálu sa odohráva v súčasnosti v San Franciscu. Stretávame sa v ňom s rôznorodou paletou postáv, ktoré žijú ako nukleárna rodina v komplexe starého penziónu na ulici Barbara Lane 28. Seriál poukazuje na význam PRIDE-ov a zachytáva ako v minulosti transrodoví ľudia pokladali svoje životy a bojovali za práva, ktoré máme dnes.

Príbeh začína návratom Mary Ann do San Francisca na oslavu k svojim priateľom z Barbara Lane, odkiaľ ona sama pochádza. Na oslave sa stretáva so svojím bývalým manželom Brianom a jeho dcérou Shawnou, ale i s najlepším kamarátom Michealom. Oslávenkyňou je 90 ročná Anna Madrigalová, ktorá je majiteľkou a zakladateľkou tejto veľkej rodiny. Nie je tajomstvom, že Anna je transgender. Z početnej rodiny spomeniem okrem iných aspoň queer pár a dvojičky.

O hlavnú hrdinku Annu sa stará milujúca rodina, ktorá pozostáva z rôznorodej škály postáv, s ktorými prežívame životné rozhodnutia, ktoré nie vždy sú správnymi, avšak znovu nájdu správnu cestu k šťastiu. Počas života prežila veľa pozitívnych i negatívnych zážitkov, ktoré v nás zanechajú stopy minulosti a sú pre nás istým tajomstvom. Až dokým sa tieto tajomstvá nedostanú na povrch a túto pravdu musíme niesť sami.

Seriál je dostupný na známej televíznej platforme NEFTLIX. V súčasnosti ponúka i predchádzajúce série tohto seriálu. Tales of the City nás vtiahne do tejto veľkej rodiny, s ktorou prežijeme ich osudy a pocítime ich vzájomné puto. Na koniec si uvedomíme, že túto rodinu sme našli v queer komunite: „Mier! Sme Queer! To je náš revír!“.